Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija
Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je dana 23. svibnja 2025. godine e-Savjetovanje na temu Uputa za prijavitelje u sklopu Poziva Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija.
U nastavku slijedi sažetak ključnih informacija o Pozivu, namijenjen pružanju pregleda ciljeva, prihvatljivih aktivnosti i osnovnih uvjeta za prijavu. Ovaj Poziv predstavlja dio šireg napora usmjerenog na jačanje konkurentnosti i otpornosti malih i srednjih poduzeća kroz digitalnu transformaciju, posebno u regijama koje prolaze kroz industrijsku tranziciju.
Predmet Poziva: Pozivom će se osigurati pružanje podrške MSP-ovima u procesu njihove digitalne tranzicije, prema nišama više dodane vrijednosti regionalnog gospodarstva Jadranske, Panonske i Sjeverne Hrvatske, pritom doprinoseći horizontalno S3 viziji i transformacijskim ciljevima S3 tematskih prioritetnih područja.
Tematska prioritetna S3 područja:
• Personalizirana briga o zdravlju
• Pametna i čista energija
• Pametan i zeleni promet
• Sigurnost i dvojna namjena - svijest, prevencija, odgovor, sanacija
• Održiva i kružna hrana
• Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te
• Digitalni proizvodi i platforme
Svrha Poziva: Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, a posebno poduzetnika početnika, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
- MSP-i uključujući novoosnovana poduzeća koji na dan objave Poziva ima registrirano sjedište ili podružnicu u Panonskoj, Jadranskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj.
- Za potrebe ovog Poziva, novoosnovana poduzeća su poduzeća osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga.
* Napomena: Poduzetnici sa sjedištem u Gradu Zagrebu nisu prihvatljivi, osim ako se projektno ulaganje odnosi na njihovu (registriranu) podružnicu u Jadranskoj, Panonskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj.
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:
- Uvođenje digitalnih rješenja u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja što uključuje:
- Izradu/razvoj/nabavu digitalnih rješenja i tehnologija novih za poduzeće sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- Implementaciju i integraciju digitalnih rješenja i tehnologija u postojeće ili nove informatičko-komunikacije sustave sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- Savjetodavne usluge povezane sa uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća
UVJETI PRIHVATLJIVOSTI PROJEKTA:
• Projekt je usklađen s S3, a planirane projektne aktivnosti doprinose ostvarenju minimalno jednog transformacijskog cilja u okviru tematskih prioritetnih područja S3
• Sve projektne aktivnosti moraju se odvijati u okviru prioritetnih niša jednog ili više RLV predmetne NUTS 2 regije
• Aktivnosti projekta rezultirat će modernizacijom proizvodnih procesa i/ili značajnim unapređenjem modela poslovanja i/ili razvojem usluga
ALOKACIJA:
Ukupna alokacija Poziva: 30.000.000,00 EUR
Ukupna raspoloživa bespovratna sredstva ovog Poziva raspodijeljena su u tri omotnice sukladno podjeli Republike Hrvatske na NUTS 2 regije:
• Jadranska Hrvatska – 8.000.000,00 EUR
• Panonska Hrvatska – 16.000.000,00 EUR
• Sjeverna Hrvatska – 6.000.000,00 EUR
Intenziteti potpore za MSP:
• Srednja poduzeća - Do 50 % prihvatljivih troškova
• Mala poduzeća - Do 65 % prihvatljivih troškova
• Mikro poduzeća - Do 80 % prihvatljivih troškova
Intenzitet potpore za MSP-e START UP-ove (do 36mj. statosti)
• Srednja poduzeća - Do 55 % prihvatljivih troškova
• Mala poduzeća - Do 70 % prihvatljivih troškova
• Mikro poduzeća - Do 85 % prihvatljivih troškova
Prihvatljivi troškovi
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 1.: Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća , uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika
- troškovi nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje)
- troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta)
- troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta)
- troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta)
- troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti
- edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 2.: Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća
- usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura).
Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta - troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe Projekta.
Za više detalja i informacija te za pomoć u profesionaloj pripremi projekata pošaljite nam upit na info@geniusconsulting.hr ili nas nazovite na +385 98 817 475.