HR EN
Industrijska 5, 10434 Sveta Nedelja - Croatia
info@geniusconsulting.hr
+385 98 817 475
HR EN

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je dana 23. svibnja 2025. godine e-Savjetovanje na temu Uputa za prijavitelje u sklopu Poziva Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija.

U nastavku slijedi sažetak ključnih informacija o Pozivu, namijenjen pružanju pregleda ciljeva, prihvatljivih aktivnosti i osnovnih uvjeta za prijavu. Ovaj Poziv predstavlja dio šireg napora usmjerenog na jačanje konkurentnosti i otpornosti malih i srednjih poduzeća kroz digitalnu transformaciju, posebno u regijama koje prolaze kroz industrijsku tranziciju.

Predmet Poziva: Pozivom će se osigurati pružanje podrške MSP-ovima u procesu njihove digitalne tranzicije, prema nišama više dodane vrijednosti regionalnog gospodarstva Jadranske, Panonske i Sjeverne Hrvatske, pritom doprinoseći horizontalno S3 viziji i transformacijskim ciljevima S3 tematskih prioritetnih područja.

Tematska prioritetna S3 područja:

• Personalizirana briga o zdravlju

• Pametna i čista energija

• Pametan i zeleni promet

• Sigurnost i dvojna namjena - svijest, prevencija, odgovor, sanacija

• Održiva i kružna hrana

• Prilagođeni i integrirani proizvodi od drva te

• Digitalni proizvodi i platforme

Svrha Poziva: Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova, a posebno poduzetnika početnika, s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI

  • MSP-i uključujući novoosnovana poduzeća koji na dan objave Poziva ima registrirano sjedište ili podružnicu u Panonskoj, Jadranskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj.
  • Za potrebe ovog Poziva, novoosnovana poduzeća su poduzeća osnovana najviše 36 mjeseci prije dana podnošenja projektnog prijedloga.

* Napomena: Poduzetnici sa sjedištem u Gradu Zagrebu nisu prihvatljivi, osim ako se projektno ulaganje odnosi na njihovu (registriranu) podružnicu u Jadranskoj, Panonskoj ili Sjevernoj Hrvatskoj.

PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:

  • Uvođenje digitalnih rješenja u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja što uključuje:

- Izradu/razvoj/nabavu digitalnih rješenja i tehnologija novih za poduzeće sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- Implementaciju i integraciju digitalnih rješenja i tehnologija u postojeće ili nove informatičko-komunikacije sustave sa ciljem inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja

  • Savjetodavne usluge povezane sa uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća

UVJETI PRIHVATLJIVOSTI PROJEKTA:

• Projekt je usklađen s S3, a planirane projektne aktivnosti doprinose ostvarenju minimalno jednog transformacijskog cilja u okviru tematskih prioritetnih područja S3

• Sve projektne aktivnosti moraju se odvijati u okviru prioritetnih niša jednog ili više RLV predmetne NUTS 2 regije

• Aktivnosti projekta rezultirat će modernizacijom proizvodnih procesa i/ili značajnim unapređenjem modela poslovanja i/ili razvojem usluga

ALOKACIJA:

Ukupna alokacija Poziva: 30.000.000,00 EUR

Ukupna raspoloživa bespovratna sredstva ovog Poziva raspodijeljena su u tri omotnice sukladno podjeli Republike Hrvatske na NUTS 2 regije:

• Jadranska Hrvatska – 8.000.000,00 EUR

• Panonska Hrvatska – 16.000.000,00 EUR

• Sjeverna Hrvatska – 6.000.000,00 EUR

Intenziteti potpore za MSP:

• Srednja poduzeća - Do 50 % prihvatljivih troškova

• Mala poduzeća - Do 65 % prihvatljivih troškova

• Mikro poduzeća - Do 80 % prihvatljivih troškova

Intenzitet potpore za MSP-e START UP-ove (do 36mj. statosti)

• Srednja poduzeća - Do 55 % prihvatljivih troškova

• Mala poduzeća - Do 70 % prihvatljivih troškova

• Mikro poduzeća - Do 85 % prihvatljivih troškova

Prihvatljivi troškovi

Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 1.: Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća , uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika

  • troškovi nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje)
  • troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta)
  • troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta)
  • troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta)
  • troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti
  • edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta

Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 2.: Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća

  • usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura).

Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta - troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe Projekta.

Za više detalja i informacija te za pomoć u profesionaloj pripremi projekata pošaljite nam upit na info@geniusconsulting.hr ili nas nazovite na +385 98 817 475.