Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija
Ministarstvo kulture i medija planira objaviti Poziv pod nazivom „Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija“, koji će biti sufinanciran iz Mehanizma za oporavak i otpornost u okviru instrumenta „EU sljedeće generacije“ kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.-2026. (NPOO).
Cilj poziva:
- Transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija za poslovanje na jedinstvenom digitalnom tržištu te razvoj novih inovativnih proizvoda i usluga.
Prihvatljivi prijavitelji:
- Mikro, mala i srednja poduzeća koja se bave arhitekturom, audiovizualnom djeltanošću uključujući videoigre, medijima, baštinom, dizajnom i izvedbenom umjetnošću
Prihvatljivi prijavitelji grupe A:
- Trgovačka društva i obrti kojima nije osnivač tijelo javne vlasti
- Ustanove u kulturi kojima nije osnivač tijelo javne vlasti
Prihvatljivi prijavitelji grupe B:
- Fizičke osobe koje profesionalno obavljaju umjetničku djelatnost
- Umjetničke organizacije registrirane sukladno Zakonu o pravima samostalnih umjetnika i poticanju kulturnog i umjetničkog stvaralaštva, upisane u registar umjetničkih organizacija kod Ministarstva kulture i medija.
- Napomena: Partnerstvo nije dozvoljeno.
Prihvatljive djelatnosti:
- arhitektura, dizajn, elektronički mediji, film, fotografija, glazba i izvedbene umjetnosti, izdavaštvo, muzeji, knjižnice i baština, videoigre, umjetnost te umjetnički i tradicijski obrti.
Prihvatljivi troškovi:
GRUPA A:
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver),
- Trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, održavanja, preuređenja i/ili modernizacije zgrade, poslovnih prostora, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele uključujući energetsku obnovu,
- Komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju te energetskih priključaka,
- Troškovi plaća osoblja proizašli iz otvaranja radnih mjesta uslijed početnog ulaganja,
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja (troškovi najma / zakupa prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, plin, odvoz otpada i telekomunikacije, trošak koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, trošak održavanja informacijskog sustava),
- Trošak uporabne dozvole i energetskog certifikata,
- Nabava novih strojeva, opreme, alata, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač,
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver),
- Nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja i drugih vrsta intelektualnog vlasništva,
- Usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, organizaciju poslovanja, automatizaciju procesa i sl.,
- Usluge izrade dokumentacije za nabavu,
- Usluge stručnog nadzora građenja,
- Ostale usluge povezane s projektom ulaganja,
- Troškovi predavača za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci, troškovi povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja,
- Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi povezano s projektom,
- Upravljanje projektom: priprema natječajne dokumentacije, usluga izrade projektno-tehničke dokumentacije, upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluge, revizija projekta,
- Troškovi plaća osoblja koje će raditi na provedbi projekta.
GRUPA B:
- Trošak usluge vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga,
- Trošak usluge vanjskih stručnjaka za upravljanje projektom i za pripremu i provođenje postupaka nabave,
- Trošak usluge izrade projektno-tehničke dokumentacije,
- Nabava novih strojeva, opreme, alata te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač,
- Troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver),
- Nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja i drugih vrsta intelektualnog vlasništva,
- Usluge izrade planova i strategija digitalizacije i organizacije poslovanja, automatizaciju procesa i sl.,
- Troškovi plaća osoblja koje će raditi na provedbi projekta,
- Troškovi povezani s predavačima i polaznicima za potrebe usavršavanja,
- Troškovi savjetodavnih usluga povezanih s usavršavanjem,
- Troškovi nastali za najam, uređivanje i vođenje štanda pri sudjelovanju poduzetnika na određenom sajmu ili izložbi povezano s projektom,
- Trošak održavanja, preuređenja i/ili modernizacije zgrade, poslovnih prostora, drugih objekata i pripadajuće parcele uključujući energetsku obnovu,
- Neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 7% prihvatljivih izravnih troškova projekta (troškovi najma / zakupa prostora, režijski troškovi koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, plin, odvoz otpada i telekomunikacije, trošak koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, trošak održavanja informacijskog sustava).
Visina potpore:
Najniži iznos:
- GRUPA A: 39.816,84 EUR
- GRUPA B: 13.272,28 EUR
Najviši iznos:
- GRUPA A: 995.421,06 EUR
- GRUPA B: 185.811,93 EUR
Alokacija:
- 33.180.702,10 EUR
Intenzitet potpore:
- Grupa A – Regionalne potpore za ulaganje od 45 % do 70% ovisno o NUTS 2 regiji; Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova – do 50%; Potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima – do 50%; Potpore za usavršavanje – do 70%, potpore male vrijednosti – de minimis do 50%
- Grupa B – do 85% ukupno prihvatljivih troškova
Indikativni datum objave poziva:
- II. kvartal 2023.
Ukoliko Vam je potrebna stručna pomoć oko identifikacije teme u koju se uklapa Vaš projekt, javite nam se i pomoći ćemo Vam u izradi i provedbi projektne prijave. Pošaljite nam upit na info@geniusconsulting.hr ili nas nazovite na +385 98 817 475.